bagaimana saya menjaga kesihatan dengan produk K-Link.

 salam petang dan salam sejhatera kepada semua pembaca blog saya ini. Tak kira latar belakang anda siapa, hari ini saya akan berkongsi rahsia kesihatan saya kepada anda semua dengan produk K-Link. Mula sekali saya ingin bertanya kepada anda. Apakah maksud kesihatan bagi anda?.

   Adakah anda tahu apa itu kesihatan?. Tidak atau ya?, baiklah mari saya terangkan kesihatan ialah;

  Berdasarkan Badan Kesihatan Sedunia (WHO), kesihatan
ialah satu tahap atau keadaan di mana seseorang individu
itu mempunyai kesejahteraan yang sempurna dari segi fizikal,
mental dan sosial dan bukan semata-mata bebas dari penyakit
atau tidak berdaya. Menurut Kamus Dewan, kesihatan adalah
berhubung dengan sihat, kesegaran, kebaikan keadaan badan
dan lain-lain.


   Sebelum saya mengenal  Produk K-Link saya mempunyai pelbagai masalah kesihatan seperti, insomnia, penyakit kuning, darah tinggi dan lain-lain.

 Ingin saya katakan darah tinggi adalah satu kes yang agak tinggi berlaku di Malaysia. lihat statistik bergambar di bawah.



                                                                     Apakah itu darah tinggi?
 
  Tekanan darah tinggi atau hypertension adalah tekanan darah yang menunjukkan 140/90mmHg (milliliter air raksa). Cenderung diturunkkan dalam keluarga dan lebih banyak terjadi kepada orang tua. Namun jika sudah tinggi akan menyebabkan pening, rimas dan kemungkinan pengsan.

 Penyebabnnya:

: 90% penyebabnnya tidak diketahui.
: 10% adalah kerana penyakit jantung, gagal ginjal/buah pinggang, diabetes, tumor/ketumbuhan atau faktor keturunan.

Pencegahannya:

: Elak pola/corak makan yang tinggi dengan garam, lemak, makanan bergoreng dan berminyak.

: Elak dari kebiasaan mengambil alkohol, ubat-ubatan dan merokok.

: Jaga berat badan tetap ideal, jika kegemukan, kurangkan berat badan.

: Lakukan Senama ringan utnuk menjaga kesihatan jantung dan tubuh.

: Bagi mereka yang keturunan hypertension, lebih baik buat pemeriksaan doktor, tekanan darah anda agar dapat dirawat awal.

                                        Tekanan Darah Tinggi


 Produk yang saya gunakan untuk menjaga kesihatan saya setiap hari ialah produk klorofil k-link. Klorofil membantu saya memulihkan masalah peredaran darah, klorofil turut membersihkan aliran darah dan banyak lagi. Sila lihat manfaat klorofil di bawah;

 Apakah Klorofil?

Klorofil merupakan penawar alam semulajadi yang didapati pada pigmen hijau tumbuh-tumbuhan hijau. Dalam proses yang dipanggil “fotosintesis”, klorofil dalam tumbuh-tumbuhan hijau menyerap dan menyimpan tenaga daripada cahaya matahari bersama dengan karbon dioksida di udara, air dan mineral-mineral dari tanah untuk menghasilkan makanan. Tenaga itu diperlukan untuk menukar air dan karbon dioksida menjadi glukosa – sumber utama tenaga untuk semua organisma hidup.


   Tiga kebaikan K-Liquid Chlorophyll:

Pembersihan - merujuk kepada detoksifikasi dan penghapusann kotoran dalam badan
Pengawalan - mengimbangkan hormon-hormon serta asid dan alkali dalam badan
Penyuburan - membekalkan nutrien untuk kesihatan darah bagi meningkatkan tahap oksigen dan sel darah merah.

  Klorofil sangat kaya dengan:

Zink – Gabungan zink bersama vitamin A menggalakkan kesihatan yang baik 
Selenium – Melindungi dan memperbaharui sel-sel badan
Vitamin E – Anti-penuaan, menyuburkan kulit dan mengaktifkan otak
Vitamin C – Meningkatkan kecergasan dan memiliki unsur-unsur anti-kanser
Vitamin A – Memperkuatkan fungsi jantung dan penglihatan

Lain-lain nutrien termasuklah protein, biotin, asid folik, asid pantotenik dan mineral-mineral seperti kalsium, kobalt, kromium, fosforus, silikon, potassium, mangan, magnesium, besi dan lain-lain.

  
Membersihkan Badan daripada Racun Serangga dan Sisa-sisa Toksin Perubatan

Pakar pemakanan Prof. Bernard Jensen menjelaskan bahawa klorofil amat berkesan dalam mengurangkan toksin-toksin dari racun serangga dan sisa-sisa perubatan dengan mencucikannya keluar daripada badan. Beliau juga memerhatikan bahawa orang-orang sihat lazimnya mempunyai lebih tinggi jumlah darah berbanding dengan orang yang sakit. Bagaimanapun, selepas mengambil klorofil dengan banyak, jumlah darah pesakit telah bertambah dan kesihatan juga meningkat.
  
ini adalah produk yang saya gunakan untuk menjaga kesihatan saya setiap hari iaitu K-Klorofil k-link.


















                                                 Manfaat Liquid Chlorophyll ialah seperti di bawah.





                                        

                             
Di bawah ialah testimoni pengguna produk k-link




Yogyakarta

Stroke selama 15 tahun membuat saya sangat menderita. Selama 15 tahun saya menderita stroke. Hari-hari rasanya sesuatu yang membosankan. Setengah hari badan saya terasa lemah, lutut saya kadang-kadang mati rasa, saya jadi malas bergerak, hingga akhirnya jari-jari kaki saya menjadi kaku dan bertekuk ke bawah. Dokter dan berbagai pengobatan alternatif sudah saya kunjungi, namun belum nampak adanya perbaikan. Rasanya hidup ini seperti tak berarti, hanya tidur, makan dan begitu terus menerus selama ini, sampai akhirnya anak saya memperkenalkan suatu produk yang bernama Kinotakara dan Chlorophyll. Penuturan anak: Suatu ketika saya diundang teman untuk mengikuti suatu acara di Hotel Radisson Yogyakarta, awalnya saya malas dan ragu untuk mengikuti acara tersebut, namun setelah beberapa saat mendengarkan pemaparan mengenai produk, saya tertarik hingga akhirnya saya membeli Kinotakara dan Chlorophyll. Harapan saya semoga produk ini bisa bermanfaat menyembuhkan penyakit ibu saya.Begitu sampai di rumah, saya langsung memberi Ibu Chlorophyll dan malamnya saya tempelkan Kinotakara pada kakinya. Pada hari ketiga saya menangis terharu ketika melihat koyo yang baru dilepas dari kakinya, koyonya begitu basah sampai meleh keluar dari koyo tersebut. Dan lebih menakjubkan lagi jari-jari kaki ibu kini mulai lurus dan sudah bisa digerakkan serta tidak kaku lagi. Saat itu pula kami sekeluarga merasa takjub dan bersyukur kepada allah, ternyata Tuhan masih saying sama kami dengan memberikan jalan keluar melalui produk PT. K-LINK Indonesia. Sampai saat ini, saya sekeluarga selalu mengkonsumsi Chlorophyll, dan ibu saya memakai Kinotakara. Kami semua berharap semoga Ibu bisa berjalan kembali tanpa alat Bantu. Terimakasih PT. K-LINK Indonesia.





Jln. Pulo Mas Timur IID/4, Jakarta

UIE Power Touch, UIE Liquid Chlorophyll dan K-Link Kino menjadi solusi yang sangat hebat. Pada awal bulan Januari 2002 saya mengalami serangan Jantung dan Penyempitan pembuluh darah arteri. Untuk itu saya harus diopname di Rumah Sakit di Jakarta. Akhir bulan Januari 2002, pengobatan saya lanjutkan ke Singapura untuk melakukan balonisasi ketiga pembuluh darah yang tersumbat tersebut. Seusai pengobatan di Singapura, saya dianjurkan berobat jalan ditambah dengan minum obat-obatan yang jumlahnya tidak sedikitdan harus rutin setiap harinya. Bayangkan besarnya biaya yang harus saya keluarkan untuk membeli obat-obatan tersebut. Pada bulan Mei 2002 saya kembali melakukan medical check-up di Singapura dan hasilnya dinyatakan sudah membaik dan normal. Tetapi rasa bugar dan pulih seperti sedia kala masih belum saya rasakan secara maksimal. Awal bulan Agustus 2002 saya mulai mencari solusi dengan menggunakan produk kesehatan K-LINK. Pertama saya menggunakan Kinotakarayang ditempelkan pada kedua telapak kaki selama 3 minggu berturut-turut. Saya terkejut melihat banyaknya toksin yang diserap dari dalam tubuh saya. Saya juga mengkonsumsi UIE Liquid Chlorophyll secara rutin setiap hari. Semua itu ditambah dengan menggunakan Power Touch yang saya letakkan di saku baju sebelah kiri. Saya rasakan perubahan peningkatan kebugaran pada diri saya. Saya merasa lebih segar dan sehat. Hingga pada pertengahan Oktober 2002 saya kembali melakukan medical check-up ke Mount Elisabet Medical Center, Singapura ditangani oleh Dr. Michael Lim. Hasil medical track recordnya ternyata jauh lebih baik daripada yang sebelumnya. Produk kesehatan K-LINK memang solusi yang tepat bagi saya.





Jl. Trans Sulawesi no. 90 Mamboro, Palu

Saya menderita kencing darah sejak tahun 1995. Hasil diagnosa dokter di Palu dan Makasar adalah tumor ganas yang ada pada kandung kemih, dan menurut Dokter serta apa yang saya rasakan harapan hidup sangat pendek. Sudah berbagai pengobatan saya lakukan, baik secara medis maupun alternatif tapi hasilnya tidak ada. Pada saat saya menjalani rawat inap di RS Undata Palu, saya bertemu dengan Bapak Andi Tulus pada bulan Mei 2004 dan menawarkan agar mengkonsumsi Metto Plus, OmegaSqua, dan SOD Rooibos Tea. Terus terang saya tidak yakin sama sekali karena saya sudah menggunakan beberapa produk dari MLM lain tetapi tidak ada perubahan sama sekali. Tetapi dengan penuh kesabaran Bapak Andi meyakinkan bahwa produk K-LINK yang terbaik ditambah dengan demo beberapa produk, sehingga membuat saya percaya. Saya mencoba mengkonsumsi produk-produk yang disarankan dan terjadi perubahan pada warna air seni saya dari kemerah-merahan menjadi jernih dan buang air kecil pun menjadi lancar. Saat ini saya mengkonsumsi Spirulina, Chlorophyll, dan Propolis Platinum secara rutin. Saya berterima kasih kepada Allah SWT karena diberikan jalan, setidaknya meringankan penderitaan saya. Saya juga berterima kasih kepada Bapak Andi Tulus dan Ibu Im yang begitu sabar memberikan semanngat kepada saya, serta PT. K-LINK yang sudah mengeluarkan produk-produk berkualitas. Saya berharap agar PT. K-LINK terus mengeluarkan produk-produk yang berkualitas. K-LINK memang yang terbaik.


  untuk testimoni-testimoni pengguna produk k-link sila klik link di bawah;




Testimoni Produk K-Link Indonesia = http://www.k-link.co.id/testimonial

Jangan lupa untuk melayari website kami di:
http://rahsiasehat17.com/bagaimana_kembali_muda_dalam_masa_90_hari_dan_kekal_sihat_dengan_cara_yang_selamat_dan_berkesan

Comments

Popular posts from this blog